ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

جزئیات تخصیص ۱۵ لیتر بنزین به کارت‌های ملی اعلام شد | فرآورده‌ها گران نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۵۱۹۲۶
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
جزئیات تخصیص ۱۵ لیتر بنزین به کارت‌های ملی اعلام شد | فرآورده‌ها گران نمی‌شود
یک نماینده مجلس گفت: طبق تصمیم کمیسیون تلفیق، دولت مجاز است برای کسانی که خودرو ندارند سهمیه ۱۵ لیتری در نظر بگیرد، در این زمینه بیشتر موضوع رعایت عدالت است، اما تا زمانی که دولت زیرساخت و شرایط را فراهم نکند، اجرایی نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز،  رمضانعلی سنگدوینی درباره تصمیمات مربوط به سهمیه و قیمت بنزین اظهار داشت: قرار نیست قیمت بنزین در بودجه افزایش پیدا کند، اما تصمیمی که در کمیسیون تلفیق گرفته شده مبنی بر این است که برای کسانی که خودرو ندارند نیز سهمیه بنزین در نظر بگیرند.

وی افزود: در این خصوص دولت الزام و تکلیفی ندارد و فقط اعلام شده که مجاز است برای کسانی که خودرو ندارند سهمیه ۱۵ لیتری در نظر بگیرد، در این زمینه بیشتر موضوع رعایت عدالت است، اما تا زمانی که دولت زیرساخت و شرایط را فراهم نکند، اجرایی نمی‌شود. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: میزان مصرف در کشور ما بالا و انرژی و سوخت در کشور ما ارزان است. نرخ ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ تومانی برای بنزین و گازوئیل لیتری ۳۰۰ تومان واقعی نیست، بنابراین باید در کشور عدالت برقرار شود و منابع ملی شامل همه مردم شود، زیرا در حال حاضر عملا کسانی که خودرو ندارند از این سهم استفاده نمی‌کنند. کسانی که هر چه تعداد بیشتری خودرو دارند از این یارانه بیشتری نیز برخوردارند و دولت هم سوبسید بیشتری را در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

وی گفت: قرار است در آینده کارت‌های ملی برای همه امور قابل استفاده باشد و فردی که خودرو ندارد و بنا دارد سوخت خود را بفروشد، می‌تواند سوختی را که در کارت ذخیره دارد با زیرساختی که در کارت‌های ملی فراهم می‌شود، بفروشد، فعلا تا زمانی که زیرساخت و نرم‌افزار لازم تهیه نشود، این امکان وجود ندارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در هر حال این مسیر باید طی شود و در بودجه سال آینده نیز آمده است، یعنی کسی که پرمصرف است به همان انداره نیز باید پول آن را پرداخت کند، کسی که خودرو ندارد و انرژی مصرفی نمی‌کند باید از این یارانه همانند دارنده خودرو برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: کسی که بخواهد بیش از سهمیه در نظر گرفته شده مصرف داشته باشد باید هزرینه آن را هم بپردازد، منابع عمومی برای تمام مردم است و باید به نسبت تقسیم شود، در هر صورت در بودجه ۱۴۰۲ بنزین و فرآورده گران نمی‌شود، اما طبق آنچه گفته شده چانچه زیرساخت فراهم شود باید سهمیه بنزین به همه افراد جامعه تعلق یابد.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->